Nous avons remarqué que vous utilisez un navigateur non reconnu. Il se peut que les pages de TripAdvisor ne s'affichent pas correctement.Notre site est optimisé pour les navigateurs suivants:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel California

Voyageur (88)
Chambre et suite (26)
Salle à manger (9)
Infos pratiques
Emplacement
Propreté
Service
Rapport qualité / prix
Équipements de l'établissement
Restaurant
Bar/lounge
Internet haut débit gratuit (Wi-Fi)
Hôtel non-fumeur
Navette aéroport
Nettoyage à sec
Service de blanchisserie
Wi-Fi public
Équipements de la chambre
Chambres non-fumeurs
Climatisation
Minibar
Réfrigérateur en chambre
Bon à savoir
STYLE D'HÔTEL
Hôtels originaux
Original
CATÉGORIE D'HÔTEL
Emplacement
Plein écran
100Idéal pour les marcheurs
Note : 100 sur 100
198restaurants à 0,5 km
65attractions à 0,5 km
303avis
88photos
8Q/R
0astuce pour la chambre
Note attribuée
  • 95
  • 140
  • 46
  • 10
  • 12
Période de l'année
Type de voyageur
Langue
  • Plus de langues
  • Filtrer
  • français
Je ne suis pas resté longtemps, seulement quelques nuits. Cependant les soirées étaient assez bruyante, l'hôtel se situant au-dessus d'un bar/restaurant. Pas de mauvaise surprise mais très banal, l'hôtel est très peu moderne et nous fais revenir dans le passé.
Plus
Bonjour nous sommes restées quatre nuits à l'hôtel California, nous avons apprécié l'emplacement, vraiment au centre de Zurich, l'accueil très chaleureux, le calme Et la propreté de la chambre le restaurant de type mexicain est très agréable, les prix sont corrects et les plats
Plus
Réponse de Christian G, Geschäftsführer de Hotel California
A répondu le 12 juin 2017
Dear Thalassa0803 Thank you for the nice review on trip advisor. It is nice to hear that you enjoyed your stay in our hotel. Best regards Ms Jessica Suter Front Desk Manager
Plus
Pour un we entre 6 copines nous voulions être proche du centre ville. Cet hotel est parfait et un excellent accueil. La décoration est typée route 66 et nostalgie USA. Délicieusement kitch ! Les chambres sont propres et le service impeccable. Nous avons dormi à trois ce qui
Plus
Réponse de Christian G, Geschäftsführer de Hotel California
A répondu le 14 mars 2017
Dear Ellybis13 Thank you for your review of our Hotel California. We are pleased to hear, that you enjoyed your stay with us and thank you for the nice words to our stuff, it motivates us. We are very pleased to welcome you once again in Zurich. Best regards Ms Jessica Suter Front Desk Manager
Plus
Nous voulions tester un hôtel un peu original et pas forcément dans une catégorie supérieure. Finalement nous avons été satisfaits du rapport qualité prix. Pour une/deux nuits cela était ok, bien placé pour les marchés de Noël et accueil très décontracté. Ambiance originale si
Plus
Réponse de Christian G, Geschäftsführer de Hotel California
A répondu le 27 déc. 2016
Dear Dauphin-63 Thank you for your review on tripadvisor. We hope you enjoyed your stay and enjoyed Zurich and the beautiful christmas markets Best regards Ms Jessica Suter, Front Desk Manager
Plus
hotel bien situé! mais chambre tres bruyante..(voisins, grincement de parquet, chasse d'eau, bruit d'essorage de machine à laver à minuit).. deco tres tres kitch. pas de personnel.. sinon, propreté ok.. les chambres sur l'arriere sont tres tres sombres.. dans l'ensemble je suis
Plus
Réponse de Christian G, Geschäftsführer de Hotel California
A répondu le 4 août 2016
Dear mrzicool Thank you for your rewiew. You had probably a room on the first floor facing the backyard, these rooms are darker, because there are a lot of houses around, so the sunlight can't reach the room. We are please to welcome you again in Zurich. Best regards Ms Jessica Suter Front Desk Manager
Plus
Précédent
Catégories d'album
Toutes les photosVoyageurChambre et suiteSalle à manger
bedroom
bedroom
PrécédentSuivant
123456
Dear pierre a Thank you for your request regarding the overbooking. In case it happens though, the Hotel California usually does not inform the guest about an overbooking. On one hand, because it happens occasionally that guest don’t show up, which means we are not actually overbooked. On the other hand, some guests cancel their reservation on short notice, so that we do have a room available. In case none of the latter mentioned occurs, we inform the guest about the overbooking. In this case, we search an equal or better hotel nearby our location. In addition, the taxi is paid by our hotel, as well as any difference between the room rates. For more information please contact us again. Best regards Sascha Nowak Assistant Manager
1 vote
Afficher toutes les réponses
Dear Trip Advisor user, Thank you for your comment; we want to give you gladly a response to your questions. We don’t practice overbooking as a normal business practice. This happens 1-2 times a year because we have an internal error with the bookings. We hope you will understand since we are all humans and make errors. Since an overbooking is for us not profitable, because we have to look for another hotel which have at least the same or even more stars as we have and it should not be far away from the city centre. This means the price is normally higher than we request and so we have to pay the difference of our price and the requested hotel. As I mentioned before, this overbooking is for us anything else than profitable. That’s why we try to avoid every overbooking and we definitely don’t do this on purpose. As we think you write this because of a comment on trip advisor. We want to tell you that we organised another hotel for this guest including all points we mentioned above, so the guest had for that night a hotel. The hotel is located in a distance of 1 km. We can’t speak for all hotels in Switzerland, but we definitely try to not having an overbooking. If you have more questions don’t hesitate to contact us again. Kind regards Sascha Nowak Assistant Manager
0 vote
Afficher toutes les réponses
Tem estacionamento?
Dear Adri_Buzzetti Unfortunately we don’t have our own parking space. We advise all guests to use the public parking houses. The closest one is the parking house “Hohe Promenade” It‘s about 5min walking distance from our hotel. The address is Rämistrasse 22, 8001 Zürich The price for the parking is CHF 43.-/24h If you want offload your luggage before going to the parking house, you can park for 5 minutes in front of the hotel. If you have any questions, please don’t hesitate to contact us. Best regards Sascha Nowak Manager
0 vote
What time is breakfast served at the hotel?
Hello jmc8683 Thank you for your request! In our Hotel "California" we are serving a continental breakfast buffet from 7 am until 10.00 am from Monday to Friday and on weekends from 7 am until 11 am (on Sunday it starts at 7.30) Best regards Jessica
2 votes
Afficher toutes les réponses
PrécédentSuivant
12
PrécédentSuivant
11
FOURCHETTE DE PRIX
157 $US - 206 $US (Selon les tarifs moyens d'une chambre standard)
AUTRES NOMS
california hotel zürich
ADRESSE
SuisseCanton de ZurichZurichOld Town
NOMBRE DE CHAMBRES
18
Est-ce votre Page Établissement TripAdvisor ?
Vous possédez ou gérez cet établissement ? Prenez le contrôle de votre page pour répondre gratuitement aux avis, mettre à jour votre page et bien plus encore. Prenez le contrôle de votre page