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38 avis sur 1 946
Avis écrit le 20 décembre 2022 par mobile

L’hôtel est plutôt joli avec un très beau hall d’entrée. Propre et bien insonorisé. La décoration des chambres mériterait un coup de jeune. Il y avait des travaux sur la façade de l’hôtel. Nous n’avons eu aucune information à ce sujet. Pour le calme on repassera !
Rapport qualité prix correct.

Date du séjour : décembre 2022
Type de voyage : A voyagé en couple
Merci tony2525
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 21 décembre 2022
Google Traduction

Dear tony2525,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting Renaissance Brussels on this occasion and for going to the trouble of sharing your experience, which I sincerely appreciate. As we continue to move away from the pandemic after an unprecedented challenging two and half years, I genuinely welcome every guest's feedback in a constructive manner in order to improve our guest's experience.

Following your feedback, I acknowledge that your recent stay experience was overall up to your expectation. Nevertheless, I also noticed that we have the opportunity to further enhance your stays as you were a little unhappy with the current condition of the rooms as it needs some refurbishment and with the room assignment facing the facade renovation work. I sincerely empathize with your feeling and apologize for any negative impression created on this occasion. Since I have joined the hotel couple of months ago, I certainly recognize that there is a need for a refurbishment. Thus, please be informed that we are currently working on a refurbishment plan for all the guestrooms. This project was unfortunately delayed due to the pandemic, as we completed the renovation of the lobby, the restaurant and the public spaces in 2019 and the next step was to renovate the rooms. However, we are currently working with our Marriott Design team to develop a new model room laying the foundation of the new look & feel of our Renaissance Brussel guestrooms before kicking-off the renovation and bring our hotel aligned with the latest generation of Renaissance hotels. We are also working on the lighting enhancement plan, the change of bathroom fixture, SMART TV's and guestroom entertainment, new bed and mattresses, furniture and more. As such plans always take time, please bear with us as we progress through this project.

In spite of your disappointment, I sincerely hope that your future travels to Brussels will continue to include Renaissance Brussels Hotel so that we can ensure a more seamless and enjoyable stay on your next visit.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 2 décembre 2022

Depuis Juillet j’attends mon remboursement et je l’ai pas encore eu. J’ai été hébergé en Mai et j’ai payé l’hébergement via un festival, mais cet hotel m’a prélevé une autre somme en Juillet. Je les ai contacté pas mal de fois, parfois on me raccroche au nez, parfois on me dit d’envoyer un mail, alors que j’ai envoyé pleins de mails et j’ai pas eu de retour, parfois on me dit que oui on va voir, mais rien ne se passe, ça fait 5 mois et il se passe rien. C’EST HONTEUX!

Date du séjour : mai 2022
Type de voyage : A voyagé en couple
Merci syrine m
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 2 décembre 2022
Google Traduction

Dear syrine m,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting Renaissance Brussels on your last travel to the Belgian capital and for taking the time to share your experience.

However, I understand from your feedback that you have experienced some inconvenience with a duplicate charge leading to your disappointment and distrust on the hotel team. I sincerely empathize with your feeling and humbly apologize for the inconvenience caused and the lack of response or follow-up. This is certainly not the type of experience I would like our team to provide to you nor the image I would like you to remember from your stay with us. Rest assured that; it is never our intention nor habit to charge the guest more than what it should be. As we continue to move away from the pandemic, we have been unfortunately facing new challenges in our industry with many of former associates leaving the hospitality industry creating a severe shortage of manpower in the market.

Nevertheless, I sincerely regret if our team has not been able to respond to your emails in due time and rest assured that, as I acknowledge your comment today, may I respectfully invite you to contact me directly at rubel.miah@marriott.com in order for me to identity your stay details, investigate the matter and take the appropriate corrective measures to ensure that there is no duplicate charge. I will then ensure that our team is doing the needful to refund you accordingly as we certainly do not wish to double charge our guests. Once again, I am deeply sorry for the inconvenience caused and rest assured that I will personally handle the matter as soon as I receive further information from you. I hope this will be acceptable.

In spite of your disappointment, I sincerely hope that the rest of your stay was to your expectation and that we will have the opportunity to welcome you again at Renaissance Brussels Hotel and remedy the poor impression left from your last visit.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 10 novembre 2022

Nous avons passé un WE en famille dans une belle chambre. Le check-in & check-out s'est bien passé. Le personne parle anglais, français et d'autres langues. Le personnel est serviable. Il y a un bel espace à l'entrée et un coin restauration bien décoré. Il y a la disposition d'un sauna et piscine. A conseiller pour faire une halte à Bruxelles ;)

Conseil sur les chambres : Toutes les chambres semblent être très confortables, propres, avec une décoration sobre.
Date du séjour : novembre 2022
    • Emplacement
    • Propreté
    • Service
Merci Kristophe_LPY
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 14 novembre 2022
Google Traduction

Dear kris2pheo,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

Thank you for selecting Renaissance Brussels on this occasion and for taking the time to share your experience. I am pleased to read that you have enjoyed your time with us and particularly appreciated the hotel's convenient location, the smooth check-in and check-out, the wellness and pool facility and above all the friendly and welcoming service spirit from our young team. I hope your future travels to the Belgian capital will continue to include Renaissance Brussels for another pleasant stay. Until then, I wish you a delightful end of the year with all our best wishes.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 17 septembre 2022

Nous sommes descendus dans cet hôtel du 12 au 15 août 2022. Il s'agissait d'un week-end en amoureux que j'offrais à mon chéri.

J'avais pris le séjour via une centrale de réservation et j'avais déjà tout payé (nuit d'hôtel + petits déjeuners). Ne me restait plus qu'à régler en fin de séjour les taxes, soit moins de 15 euros, mais...

Le jour du check out, je n’aurai pas dû formuler 2 observations à la réceptionniste car cela l'a perturbée. Elle m’a écoutée et m’a remis une facture sans procéder ensemble au décompte des frais : ce qui lui aurait évité de faire une grosse boulette. Elle a fermé notre compte et a tout simplement refacturé l'ensemble du séjour à mon conjoint en utilisant sa carte bancaire qui servait de garantie : super mon cadeau !!!

Pour pouvoir se faire rembourser, mon conjoint a dû jouer au détective pendant presque 1 semaine pour trouver un contact de dirigeant au niveau du groupe qui a pu faire bouger les choses, car la réceptionniste n'avait toujours pas fait le nécessaire 48 heures après notre départ, malgré l’engagement qu’elle avait pris envers nous et notre relance téléphonique.

LES PLUS DE L’HOTEL :

- chambre accessible avant 15h
- l’accueil très sympathique du réceptionniste Maxime et de son collègue à notre arrivée
- un personnel en chambre et en salle de petit déjeuner très attentionné
- une belle offre au petit déjeuner
- une bonne situation de l'hôtel
- bonne literie
- chambre spacieuse
- beaucoup de rangements
- un mini bar à disposition vide

LES MOINS POUR UN 4 ETOILES :

- pas de connexion internet dans la chambre à notre arrivée. Après signalement au réceptionniste, la connexion a été rétablie dans l'après-midi
- pas de bouteille d'eau minérale dans la chambre. Jour suivant : 1 seule petite bouteille d'eau offerte pour 2 alors qu’on était en pleine canicule. Heureusement, on trouve des superettes dans le quartier
- pas de chaussons : rupture de stock
- pas de peignoir dans la salle de bains : nous en avons eu 2 le lendemain après les avoir réclamés directement au personnel en charge des chambres
- piqures de puces en l'espace d'une demi-heure en allant/revenant de la piscine
- système de fermeture des portes des chambres à revoir : elles claquent et font un bruit épouvantable. Insupportable lorsqu’on a des voisins de chambre qui sortent et rentrent tous les ¼ heures dans la nuit
- aucune adresse mail sur le site internet de l’établissement pour pouvoir contacter la Direction

Date du séjour : août 2022
    • Rapport qualité / prix
    • Chambres
    • Service
Merci AhouD
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 19 septembre 2022
Google Traduction

Dear AhouD,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

Thank you for selecting Renaissance Brussels to celebrate this special occasion and for taking the time to share your experience, which I sincerely value and appreciate as it helps us to reflect on our current service level and look at ways to improve in the future.

However, I noticed from your feedback, that your stay was not entirely up to your expectation and while this was meant to be a special treat for you and your loved one, it was unfortunately spoiled by the oversight from the receptionist that charged the stay on your loved one's card instead of yours. I sincerely empathize with your feeling and apologize for the disappointment and dissatisfaction caused, as well as with the lack of follow-up to have the matter corrected. This is definitively not the type of experience I would like you to remember from your stay with us. While this is in no way an excuse, rest assured that I have reviewed the matter with the Assistant Front Office Manager in order to re-emphasize on the departure and billing process with all our associates, particularly the new ones to always review the bill with the guest, confirm the method of payment before processing the charges to avoid such reoccurrence and inconvenience in the future. I acknowledge this may not take away your negative feeling from this oversight from the associate, nonetheless, I hope this will bring you comfort and re-assurance that your feedback and experience matters to me and my team, particularly as we move away from the pandemic and return to a new normalcy.

In spite of your disappointment on the service shortfall, I honestly hope to have the opportunity to welcome you and your loved one again at Renaissance Brussels Hotel and ensure a more blissful stay on your next visits.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 19 août 2022 par mobile

Très bon séjour, passé dans cet hotel, le personnel était sympathique et à l écoute, l hotel , est très joli ,et très propre, la piscine ,le sauna et la salle de fitness, sont vraiment très bien . Le petit déjeuner était très varié et copieux . Juste un léger bémol sur la chambre , le mobilier, est un peu vieillot, mais confortable, je recommande

Date du séjour : août 2022
Type de voyage : A voyagé en famille
Merci franckb622
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 22 août 2022
Google Traduction

Dear franckb622,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting the Renaissance Brussels on this occasion. I am pleased to read that you had an excellent and blissful time with us and appreciated the cleanliness standard, the swimming-pool and wellness facility, the breakfast offering and above all the genuine and friendly service provided by our team. In the meantime, I also acknowledge your comment about the room and the furniture in the room which are aged. I fully empathize with your feeling and certainly agree that there is a need for a refurbishment. Allow me to transparently share that we are currently looking at a refurbishment plan for the guestrooms. This project was unfortunately delayed due to the pandemic but we are currently working with our Marriott Design team to develop a new model room before kicking-off the renovation and bringing our hotel aligned with the latest generation of Renaissance hotels. We are also working on the lighting enhancement plan, the change of bathroom fixture, SMART TV's and guestroom entertainment, new bed and mattresses, furniture and more. As such plans always take time, please bear with me and my team as we progress through this project. I hope this will bring you comfort and re-assurance that your feedback and experience matters to me.

In spite of any disappointment, I candidly hope to welcome you again at Renaissance Brussels Hotel and ensure a more blissful stay on your next visits. Until then, be well and stay safe.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
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