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Sandrine C
Claye Souilly, France

Sympa

4,0 sur 5 bullesAvis publié : 13 août 2024par mobile
Hotel tres beau acces parking privatif
Piscine un peu froide mais horaire correct 6h a 23h
Petit dejeuner tres copieux avec un buffet varié jusqu a 10h
On peut liberer la chambre a 12h
Un peu excentré de la ville .
Rien d autre à signaler. A refaire
Date du séjour : août 2024
Type de voyage : A voyagé en couple
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Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
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Avis écrit le 19 août 2023 par mobile

Nous sommes venus en famille pour 3 jours à bruxelles. nous avons choisi cette hotel pour la qualité prix proposée et nous n'avons pas été déçus le premier point fort de cette hôtel c'est l amabilité du personnel Le dévouement et la gentillesse naturelle. Aussi bien à la réception le service d'étage ainsi que la restauration et le club lounge
Les petits déjeuner sont extraordinairement copieux et variés. Tout ça nous a donné envie de revenir à Bruxelles dès que possible ... plus besoin de chercher Ça sera notre point de chute en Belgique... bravo et merci à tous
Familles --S
Ch 337

Date du séjour : août 2023
Type de voyage : A voyagé en famille
Merci G3055AV
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Clément Aupin, Propriétaire de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 21 août 2023

Cher G3055AV,

Je tiens à vous remercier d'avoir pris le temps de partager votre ressenti suite à votre séjour parmi nous.

Je suis heureux de lire que vous avez passez un agréable et que nous seront votre point de chute lorsque vous reviendrez à Bruxelles.

Vos commentaires ont été paratagés à l'ensemble de l'équipe dans un but de constente progression dans notre qualité de service.

Bien cordialement,

Clément Aupin
Directeur des Opérations

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 15 janvier 2023

Français, j'ai fréquenté le Renaissance Hotel durant presque 3 ans 2 fois par semaine pour raisons professionnelles au Parlement Européen. Au fur et à mesure de mes séjours la situation n'a cessé de se dégrader: incompétence du personnel à la réception sans cesse renouvelé, erreurs informatiques à répétition, augmentation des prix malgré ma fidélité, incompétence notoire de la direction, incapable de gérer un tel établissement et réactions inappropriées de sa part ! Pire: ce dernier hiver, comme le précédent d'ailleurs, chambres mal chauffées et grandes difficultés à obtenir un chauffage électrique d'appoint: BREF, POUR TOUTES CES RAISONS ET BIEN D'AUTRES ENCORE UN HOTEL QUATRE ETOILES A FUIR D'URGENCE ....

Date du séjour : décembre 2022
Type de voyage : A voyagé pour affaires
Merci DIDIER C
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 16 janvier 2023
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Dear A3347ASdidierc,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting the Renaissance Brussels over the past years on your business travels and for taking the time to share your experiences on TripAdvisor. I genuinely welcome every guest's feedback in a constructive manner in order to reflect on our service standard, particularly after the unprecedented challenging period over the past two and half years and as we continue to navigate through the post-pandemic period with its sets of new challenges.

I acknowledge from your feedback that you were unhappy with your recent stays and with the service delivery from our team. As we had the opportunity to exchange by emails previously, I sincerely empathize with your feelings and re-iterate my humble apologies for the service shortfall. As per our Marriott values and Renaissance Service Standard, we always thrive to welcome our guests in a genuine and friendly manner and make them feel cared for. I sincerely regret this was not the case over your last stays. As we continue to move away from the pandemic, unfortunately, we continue to face a severe shortage of manpower in our industry, with more than 70,000 person needed in Belgium for the hospitality sector only. In the meantime, many of our old associates have left the hotel sector to work in a different industry or do something completely different. Nevertheless, we are doing our utmost to re-hire, train and bring the new and young graduates up to speed to welcome our guests and address their needs in a helpful manner. I regret this was not enough to your expectations and that you have left the hotel facilities dissatisfied. I acknowledge we have a different appreciation of the situation and incident that occurred on your last visit but respect your position and opinion. I candidly feel that there is no need for us to outline further this incident and our decision. We thank you for your understanding.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel
Marriott Executive Apartments Brussels

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 1 janvier 2023 par mobile

nous avons pris une chambre de jour, de 8h à 20h et avons été un peu mal accueillis : la réceptionniste n’était pas chaleureuse et a pris un temps fou à nous donner nos chambres.
sinon 10/10, chambre au top, literie au top.
un peu cher (100€ la nuit) mais c’est un 4 étoiles donc logique

Conseil sur les chambres : parking payant (16€), pas bcp de place dans la rue
Date du séjour : janvier 2023
Type de voyage : A voyagé avec des amis
Merci lealitz
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 9 janvier 2023
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Dear lealitz,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for choosing Renaissance Brussels for a day-staycation. While I am pleased to learn that you have appreciated the comfort of the room and of the bed, I am nonetheless concerned about the comment related to the arrival experience and the lack of a friendly welcome from the receptionist. This is certainly not acceptable and in stark contrast with the genuine, friendly and helpful service we are training our team to deliver back to our guests, particularly after the unprecedented challenging period we have all gone through. I sincerely empathize with your feeling and humbly apologize for any negative impression created on this occasion. Rest assured that this is in stark contrast with the service standard in place at the hotel and I have naturally shared your feedback with our Front Office Manager in order to re-emphasize to all our receptionist to engage genuinely and in a caring and helpful manner with our all our guests and make them feel welcome and relieved. In spite of the arrival experience, I sincerely hope that your future travels to the Belgian capital will continue to include the Renaissance Brussels Hotel so that we have the opportunity to create a much seamless and blissful experience on your next visits.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 20 décembre 2022 par mobile

L’hôtel est plutôt joli avec un très beau hall d’entrée. Propre et bien insonorisé. La décoration des chambres mériterait un coup de jeune. Il y avait des travaux sur la façade de l’hôtel. Nous n’avons eu aucune information à ce sujet. Pour le calme on repassera !
Rapport qualité prix correct.

Date du séjour : décembre 2022
Type de voyage : A voyagé en couple
Merci tony2525
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 21 décembre 2022
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Dear tony2525,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting Renaissance Brussels on this occasion and for going to the trouble of sharing your experience, which I sincerely appreciate. As we continue to move away from the pandemic after an unprecedented challenging two and half years, I genuinely welcome every guest's feedback in a constructive manner in order to improve our guest's experience.

Following your feedback, I acknowledge that your recent stay experience was overall up to your expectation. Nevertheless, I also noticed that we have the opportunity to further enhance your stays as you were a little unhappy with the current condition of the rooms as it needs some refurbishment and with the room assignment facing the facade renovation work. I sincerely empathize with your feeling and apologize for any negative impression created on this occasion. Since I have joined the hotel couple of months ago, I certainly recognize that there is a need for a refurbishment. Thus, please be informed that we are currently working on a refurbishment plan for all the guestrooms. This project was unfortunately delayed due to the pandemic, as we completed the renovation of the lobby, the restaurant and the public spaces in 2019 and the next step was to renovate the rooms. However, we are currently working with our Marriott Design team to develop a new model room laying the foundation of the new look & feel of our Renaissance Brussel guestrooms before kicking-off the renovation and bring our hotel aligned with the latest generation of Renaissance hotels. We are also working on the lighting enhancement plan, the change of bathroom fixture, SMART TV's and guestroom entertainment, new bed and mattresses, furniture and more. As such plans always take time, please bear with us as we progress through this project.

In spite of your disappointment, I sincerely hope that your future travels to Brussels will continue to include Renaissance Brussels Hotel so that we can ensure a more seamless and enjoyable stay on your next visit.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 2 décembre 2022

Depuis Juillet j’attends mon remboursement et je l’ai pas encore eu. J’ai été hébergé en Mai et j’ai payé l’hébergement via un festival, mais cet hotel m’a prélevé une autre somme en Juillet. Je les ai contacté pas mal de fois, parfois on me raccroche au nez, parfois on me dit d’envoyer un mail, alors que j’ai envoyé pleins de mails et j’ai pas eu de retour, parfois on me dit que oui on va voir, mais rien ne se passe, ça fait 5 mois et il se passe rien. C’EST HONTEUX!

Date du séjour : mai 2022
Type de voyage : A voyagé en couple
Merci syrine m
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de Tripadvisor LLC. Les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.
Rubel Miah, General Manager de Renaissance Brussels Hotel, a répondu à cet avisA répondu le 2 décembre 2022
Google Traduction

Dear syrine m,

Warm greetings from Renaissance Brussels Hotel!

May I thank you for selecting Renaissance Brussels on your last travel to the Belgian capital and for taking the time to share your experience.

However, I understand from your feedback that you have experienced some inconvenience with a duplicate charge leading to your disappointment and distrust on the hotel team. I sincerely empathize with your feeling and humbly apologize for the inconvenience caused and the lack of response or follow-up. This is certainly not the type of experience I would like our team to provide to you nor the image I would like you to remember from your stay with us. Rest assured that; it is never our intention nor habit to charge the guest more than what it should be. As we continue to move away from the pandemic, we have been unfortunately facing new challenges in our industry with many of former associates leaving the hospitality industry creating a severe shortage of manpower in the market.

Nevertheless, I sincerely regret if our team has not been able to respond to your emails in due time and rest assured that, as I acknowledge your comment today, may I respectfully invite you to contact me directly at rubel.miah@marriott.com in order for me to identity your stay details, investigate the matter and take the appropriate corrective measures to ensure that there is no duplicate charge. I will then ensure that our team is doing the needful to refund you accordingly as we certainly do not wish to double charge our guests. Once again, I am deeply sorry for the inconvenience caused and rest assured that I will personally handle the matter as soon as I receive further information from you. I hope this will be acceptable.

In spite of your disappointment, I sincerely hope that the rest of your stay was to your expectation and that we will have the opportunity to welcome you again at Renaissance Brussels Hotel and remedy the poor impression left from your last visit.

With kind regards
Rubel

Rubel Miah
Multi-Property General Manager
Renaissance Brussels Hotel & Marriott Executive Apartments

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